salam-ukhwah Wednesday, March 10, 2010

Tanggal 23 februari 2010 aku bertugas di ibu pejabat atas arahan bos besar. Walaupun hati aku berbelah bagi untuk pergi bertugas disana. Fikiran aku menjadi serabut banyak mengikirkan hal termasuk kos minyak kenderaan,tol,makan-minum seharian,parking dan lain-lain hal lagi. Hati aku tidak mahu pergi bertugas disana tetapi terpaksa menurut atas sebab perintah yang dikeluarkan oleh bos besar. Fikiran aku melayang merenung nasib yang terjadi jikalau aku engkar dengan perintah yang telah dikeluarkan oleh bos besar. Bos besar aku ini tidak bertimbang rasa langsung memikirkan anak buah seperti aku ini. Apakah dayanya aku hanyalah orang suruhannya saja tidak terdaya untuk melawan semua itu.

Dalam berat hati aku melangkah masuk ke pejabat baru aku setelah selesai semua kerja yang aku lakukan di tempat lama aku bertugas. Dengan hati aku tidak tenang, ku teruskan juga perjuangan ini. Setelah beberapa hari aku berada di tempat kerja yang baru,gerak hati ku sebelum ini benar-benar terjadi. Aku tidak mampu meneruskan lagi kerja di tempat baru dengan perjalanan tempat kerja jauh dari kediamanku. Banyak fikiran bermain di dalam kepala ku,mungkinkah ini dah takdir untuk ku. Aku berserah kepada Tuhan Yang Maha Esa untuk menentukan tadkir yang baik.

Sambung part 2

0 comments:

Post a Comment

Visitors

Banner

" />